Friday 20 July 2012

puasa

esok mula berpuasa. so selamat berpuasa kepada semua muslimin serta muslimat. jangan ponteng-ponteng. huhu teringat time kecik dulu tengok orang curi-curi makan time puasa. ah da besar pun sama. kat kolej pun masih ada orang buat camtu. masuk bilik masak maggi senyap-senyap.  hahaha

bila cakap pasal puasa, satu benda yang aku ingat ialah sindrom aku-lupa-aku-tengah-puasa. especially bila puasa sunat. satu benda yang x taw la mmg sebab aku pelupa ke or dapat rezeki. aku asyik lupa bila tengah puasa. contohnya, aku baru je ingatkan diri aku puasa, tapi 5 saat lepas tu..."oh, ade air!" slurrpp terus minum. lepas tu baru teringat balik tengah puasa. well, bila puasa sunat lagi teruk. lunch break terus jalan dengan member pergi dewan makan makan sama. da kenyang, dengan burrprpppp baru ingat aiya tengah puasa. apa boleh buat. member-member sume da masak da. bila time puasa je diorang mesti ingatkan aku yang aku tengah puasa sebab taknak bagi aku makan. ^^ thanx lah..

bercerita dalam bahasa melayu membuatkan aku rasa kekok. dah lama sangat tak guna bahasa melayu apatah lagi bahasa baku.

everytime sahur.... except during college time. we dont sleep till after subuh
semoga puasa kali ni lebih bermakna untuk korang semua. jangan miss terawih

No comments:

Post a Comment