Monday 7 September 2009

Arak?!

pada suatu hari, aku pegi ke supermarket. sekadar window shopping je kerana dompetku sudah kurus... maka, jaln punya jalan akhirnya sampai kat bahagian minuman.aku tgk satu-satu atas bawah kiri kanan....... sume same je.... xde minuman baru pun. aku pon meneruskan perjalanan tp mataku ternampak satu minuman. MALTA..... minuman dari malt? amek saje.....nampak cam sedap..... ade tulis no alcohol lagi tu.... aku pon beli la dengan hajat nak minum pas bukak pose...

malam tu lepas tarawih aku pun try minum seteguk sambil tengok tv. BWUEKK!!! x sedap langsung.. rasa masam tp pahit.... dey, ubat pon lagi sedap r. hahaha tapi x sedap pon sedar-sedar da abes satu botol. Main togok je. lepas tu aku pon bace detail kat botol tu.sudah jadi kebiasaan aku bace tuisan-tulisan tu. sampai kat bahagian pengilang, aku terbeliak.... Guiness..... company tu ade keluarkan minuman halal ke? aku terkesima..... tp nak wat camne? aku da minum abes. yang tinggal botol je.mungkin begitu kot rase arak tp tanpa gas.

pengajaran: laen kali bace btol-btol seblom beli

1 comment: