Tuesday 11 August 2009

Tewas

Biar putih tulang jangan putih mata......
itulah apa yang sering diungkapkan orang ketika berjuang.

Setiap hari merupakan perjuangan yang amat hebat dan perlu di tempuhi dengan berani. Namun begitu, ramai jugak orang yang kalah dalam perjuangan mereka. ade yang berjuang di meadan perang mempertahankan negara tanah tumpah darahnya seperti di asia barat sekarang..... ada yang sibuk berjuang mempertahankan parti-parti politik xkurang juga dengan mereka yang sibuk berjuang di ranjang menitiskan peluh jantan sampai berkeriut bunyinya....

sudah 19 tahun sejak aku muncul di muka bumi ini, banyak kejayaan yang telah ditempah walaupun kebanyakannya tidak dihargai. namun begitu perjuangan yang aku hadapi sekarang ini sungguh menyeksakan. penatnya teramatlah sangat sehingga aku x mampu meneruskan lagi perjuangan.

segala ilmu dan teknikku digunakan untuk mengelakkan diri dari terkantoi..... ku lihat jam swatch ciplak di tangan ku...... "lame lagi ni" bisik hatiku. masa yang berlalu satu minit terasa seperti berjam-jam. pelbagai cara telah kulakukan tetapi, hasilnya tetap sama.... beban yang dipikul semakin lama semakin berat.... berat sehingga aku sudah tak mampu nak mengagkatnya lagi..... lalu jatuh lah seorang pahlawan di medan perang menyembah meja dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

hari ini aku tertidor dalam kelas lagi....... zzzzzzz ngantoknye....

No comments:

Post a Comment